
Credit
Founded in 1962, the Percussions de Strasbourg are world-renowned ambassadors of musical creation. With their exceptional repertoire, the group performs twentieth century masterpieces and commissioned new works with the same concerns: to bring life to a contemporary heritage while revisiting it constantly, and to continue to innovate in a context of artistic diversification.
Since its foundation, the group still stands at the heart of creation, thanks to its particular connections with contemporary composers and the diversity of its abilities in terms of musical formats: from duo to octet, from acoustics to electronics, from recitals to musical theater and dance, etc …
Having been dedicated more than 350 works, the group continues to maintain and develop its unique instrumentarium in the world. It has recorded many times and has received around thirty international awards, including a Victoire de la musique classique in 2017, which the Percussions de Strasbourg label won for its first record release, Burning Bright by Hugues Dufourt.
The daily commitment of the ensemble to educational activities is reflected in their various actions, particularly with the public in Hautepierre where the ensemble is in residence.
Multimedias and news
"Ghostland" Teaser by Pierre Jodlowski
In the press
« Les Percussions de Strasbourg ont traversé la deuxième moitié du XXème siècle sans coup férir, à l’allure forcenée d’un catalogue de créations où les oeuvres originales se comptent non pas par dizaine mais par centaines. {…} En artisans du son, les Percussions de Strasbourg ont ainsi contribué à « inventer » – le terme est bien pesé – la percussion moderne, son écriture et sa facture. » - Mouvement
« En bientôt soixante ans, les Percussions de Strasbourg ont assimilé une famille instrumentale représentative de tous les continents, élargissant le monde sonore occidental au point d’en déplacer les assises. Par-delà les conquêtes techniques et l’originalité d’un répertoire que rien ne raccorde au passé, le groupe a su donner une cohésion à un matériau apparemment hétéroclite et l’a fondu en un seul creuset. » - Hugues Dufourt, 2019
« Par quelque bout qu’on le prenne, le catalogue des Percussions de Strasbourg, dédicataire de plus de 350 œuvres, est tout simplement unique. » - Guillaume Tion, Libération, 29 septembre 2020